Warning: Undefined array key "options" in /home/autoskol7/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 194
Efikasne mere bezbednosti u automobilu za zaštitu vozača i putnika - Auto Skola Zebra Požarevac

Efikasne mere bezbednosti u automobilu za zaštitu vozača i putnika.

Sadržaj bloga

Sadržaj bloga

Bezbednost u automobilima je veoma važna i predstavlja jednu od glavnih briga proizvođača automobila. Efikasne mere bezbednosti u automobilu su osmišljene tako da smanje rizik od povreda vozača i putnika tokom vožnje.

 

Iako se neke od ovih mera bezbednosti primenjuju već decenijama, mnoge od njih su relativno nove i baziraju se na najnovijim tehnologijama.

 

U ovom tekstu ćemo govoriti o nekim od najčešćih sistema bezbednosti u automobilima.

Vazdušni jastuci

Vazdušni jastuci u kolima

Vazdušni jastuci su jedna od najefikasnijih mera bezbednosti u automobilu.

 

Oni se aktiviraju u slučaju sudara i mogu značajno smanjiti rizik od povreda vozača i putnika.

 

U zavisnosti od modela automobila, vazdušni jastuci mogu biti postavljeni na više mesta u vozilu, uključujući prednje i bočne delove vozila.

 

Pored toga, neki modeli automobila imaju vazdušni jastuk za kolena vozača, koji dodatno smanjuje rizik od povreda.

Najnoviji i automobili više klase imaju vazdušne jastuke (air bags), sa svih strana i vozač je dodatno osiguran. 

 

Međutim, to znači da se i dalje morate pridežavati propisa i voziti po ograničenju.

Bolje stići 5 minuta kasnije nego ne stići.

Pojas za vezivanje

Vezivanje sigurnosnog pojasa u kolima

Pojas za vezivanje je obavezan deo opreme u svakom automobilu.

 

On je jedna od najosnovnijih mera bezbednosti i može značajno smanjiti rizik od povreda u slučaju sudara i od fatalnih iskoda.

 

Pravilno postavljanje pojasa za vezivanje je od ključne važnosti kako bi bio efikasan.

 

Pojas za vezivanje treba da bude postavljen preko ramena i preko kukova, tako da pruža maksimalnu zaštitu.

 

Nikako se ne preporucuje samo prebacivanje pojasa preko ramena radi policije.

 

Vezivanje na zadnjem sedištu se manje primenjuje iako je jednako važno kao i vezivanje na prednjem sedištu.

Zato, veži se i spasi sebi život!

ABS (Anti-lock Braking System) kočnice

ABS, kočnice na kolima

ABS (Anti-lock Braking System) kočnice su jedna od ključnih komponenti za sigurnost na putevima.

Ovaj sistem se koristi u modernim vozilima kako bi se sprečilo blokiranje točkova prilikom kočenja, što može dovesti do izgubljenog upravljanja i nesreće.

ABS kočnice rade tako što automatski regulišu pritisak kočnica na svakom točku, omogućavajući vozaču da zadrži kontrolu nad vozilom tokom kočenja.

 

Ovo ne samo da poboljšava sigurnost, već i smanjuje zaustavni put vozila, što je od vitalnog značaja u hitnim situacijama.

Iako se ABS kočnice često podrazumevaju u modernim vozilima, važno je redovno održavati ovaj sistem kako bi se osigurala maksimalna sigurnost na putevima.

Odlazak u auto servis i redovna provera ABS kočnica mogu biti od presudnog značaja za sigurnu vožnju.

Aerodrom parking

Sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP)

Sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP) je drugi ključni sistem za sigurnost na putevima.

 

Ovaj sistem koristi senzore na svakom točku vozila da bi nadzirao brzinu vozila, naginjanje i smer kretanja. Kada senzori otkriju da vozilo izlazi iz kontrolle, ESP automatski aktivira kočnice pojedinih točkova i podešava snagu motora kako bi se vozilo vratilo u stabilan položaj (videti slku iznad).

 

Ovo je od velike važnosti u situacijama kada se vozilo počne prevrtati, što je uobičajena situacija prilikom brzog skretanja, izbegavanja prepreka ili iznenadnog zaustavljanja.

 

U takvim slučajevima, ESP može da spreči vozilo od prevrtanja, održavaći vozilo na putu i omogućavaći vozaču da zadrži kontrolu nad vozilom.

 

Iako ESP nije obavezna komponenta u svim vozilima, većina novijih vozila ga ima kao standardnu opremu. Kao i kod ABS kočnica, važno je redovno održavati ovaj sistem kako bi se osigurala maksimalna sigurnost na putevima.

 

Može vam se desiti da tokom kočenja pri većim brzinama od 100 km/h osetite blage vibracije koje ćete najvise osetiti na volanu, to je jedan od znakova da verovatno imate problem sa diskovima kočnice.

 

Pored redovnog održavanja, vozači bi takođe trebali da obrate pažnju na upozorenja na instrument tabli, koja ukazuju na moguće probleme sa ESP sistemom.

Automatsko kočenje u slučaju opasnosti

Automatsko kočenje u slučaju opasnosti predstavlja jednu od najznačajnijih inovacija u automobilskoj industriji u poslednje vreme. Ova tehnologija koristi senzore za otkrivanje opasnih situacija na putu, kao što su naglo kočenje ispred vozila, pešak na putu, ili vozilo u slepom uglu.

 

Kada senzori otkriju opasnost, vozilo će automatski započeti kočenje kako bi se smanjio rizik od sudara. Ova tehnologija je posebno važna za sprečavanje nezgoda koje se mogu dogoditi zbog ljudske greške.

 

Čak i iskusni vozači mogu da dožive trenutke nepažnje ili da ne vide prepreku na putu.

 

Automatsko kočenje u slučaju opasnosti predstavlja dodatnu sigurnosnu meru koja može da spasi živote i spreči oštećenje vozila.

 

Iako se ova tehnologija koristi u skoro svim novim automobilima, vozači bi trebalo da se pridržavaju saveta stručnjaka i da ne zavise potpuno od nje. Najvažnije je da vozači budu pažljivi i da prate saobraćaj na putu.

Na predavanjima u Auto Školi Zebra učite o svim ovim sistemima i jos mnogo više.